18 dec 2013 Insomnio speelt Zappa

Posted in Concerten, Nieuws

ZappaFerrari

Ensemble Insomnio gaf op 18 december 2013 een indrukwekkend concert in Zeewolde met werk van Frank Zappa en Luc Ferrari. Het ensemble bestaande uit 27 musici vulden de Verbeelding voor zeker de helft met 2 vleugels, orgel, een uitgebreide slagwerkgroep, strijkers, blazers, een harpiste en gitaristen. Op een groot projectiescherm werd nieuw beeldmateriaal vertoond.
Fantastisch om zo’n groot en uitmuntend ensemble te hebben gehad in De Verbeelding. Het ensemble staat onder leiding van dirigent Ulrich Pöhl. Hij sprak de hoop uit dat hij met een kleiner gezelschap in 2014 zal terugkeren naar Zeewolde.

Het concert in Zeewolde was mede mogelijk gemaakt door een subsidie van de Provincie Flevoland. Het ensemble zal het programma van Frank Zappa nog uitvoeren in andere steden. Voor meer informatie over het ensemble en de speellijst klik hier