Buitenexpositie Zilver

Posted in Geen categorie, Kunst & vormgeving

In samenwerking met drie lokale kunstenaars, die lid zijn van de KVF (Kunstenaars Vereniging Flevoland), heeft Stichting QEM in 2009 het project Zilver georganiseerd. De titel is ingegeven door het 25-jarig bestaan van de gemeente Zeewolde, de expositie is geïnspireerd door de in 2002 gehouden drijvende expositie ‘Zeewolderwijds’ in de aanloophaven van Zeewolde. Van 16 mei tot 12 juni 2009 waren 14 kunstwerken te bezichtigen in de Wetering, het water tussen het dorpscentrum en paviljoen de Verbeelding in Zeewolde. De expositie bestond uit groot en klein werk, vast verankerd en vrij bewegend, grappig en serieus, indrukwekkend en uitdagend.

De reacties van bezoekers op de expositie waren zeer positief. De Wetering kreeg tijdelijk een heel andere aanblik! Gedurende de eerste week van de buitenexpositie hebben de deelnemende kunstenaars werk geëxposeerd in paviljoen De Verbeelding.

Van de expositie is een fraai fotoverslag gemaakt, voor deelnemers en subsidiënten een blijvende herinnering aan het project.

Fotoboek Zilver