IMG_1279Op 18 maart 2010 werd aan Rob van den Broek de Lelyprijs 2010 uitgereikt in Paviljoen De Verbeelding. Deze prijs van het Prins Bernhard Cultuurfonds Flevoland werd hem uitgereikt vanwege zijn grote verdienste op cultureel gebied binnen Zeewolde. Zo werden de concerten in De Verbeelding genoemd, het kinderfestival Zeewolde, een graffiti project voor jongeren, diverse kunstprojecten op scholen, de buitenexpositie Zilver voor 25-jaar Zeewolde en het groenproject De energie van Zeewolde. De prijs bestond uit het beeld “de Pluim” van Jeroen Stok en een geldprijs van € 2.500,-. Dit bedrag heeft Stichting QEM enerzijds gereserveerd voor de vertaling van boeken van de van oorsprong Afghaanse schrijver A. Muradi. Anderzijds is het geld besteed aan een Perzisch Nieuwjaarsfeest, georganiseerd met leden van de Afghaanse gemeenschap in Zeewolde en omstreken. Het was een prachtig feest waarbij zo’n 125 mensen aanwezig waren, met een expositie, traditionele klederdracht, Perzische muziek en feestelijke hapjes.

lelyprijs 2010

lelyprijs 2010 2