Klik voor het menu+

In het weekend van 24 en 25 maart 2012 heeft Stichting QEM Jazzzee georganiseerd, IMG_7721een project met jazzmuziek en fotokunst door en voor jongeren uit Zeewolde. Jazzzee kon worden georganiseerd vanwege de subsidie van de gemeente Zeewolde.

Jazzzee bestond uit workshops fotografie, gitaar en zang gegeven door getalenteerde professionals uit Zeewolde. De workshops werden afgesloten met een presentatie door de deelnemers. Daarnaast hebben drie formaties van jonge muzikanten optredens verzorgd.

Workshops

Op zaterdag 24 maart vonden de workshops plaats van 11.00 – 15.00 u. Hieraan namen 15 jongeren tussen de 10 en 21 jaar deel. Zes jongeren volgden de workshop gitaar onder leiding van Joost van Oldenbeek, zes jongeren zang door Joanne Smolders en drie jongeren deden de workshop fotografie.  Deze workshop werd vanwege ziekte van Robin de Jong geleid door Rob van den Broek.
De deelnemers fotografie legden de zangers en gitaristen vast tijdens het repeteren. Zij werden uitgedaagd bijzondere composities te maken. Het resultaat werd doorlopend weergegeven op een groot digitaal scherm.

Concerten

De zaterdag werd afgesloten met een concert door Thieme Schipper en zijn band met een presentatie van zijn debuutalbum ‘Just a breath away’.

Zondag hebben twee formaties jonge muzikanten zich gepresenteerd. Voor de pauze speelden Naomi Sonneveld, Pim Bijl, Joost de

Jong en Vincent Zuid-Amerikaanse Latin en Jazz. Na de pauze traden de twee workshopgevers Joost van Oldenbeek en Joanne Smolders op samen met pianiste Jolijn Goethals en percussionist Ferry Vlashjardy.  Het optreden bestond uit een aantal stukken Jazz en Latin en daarnaast veel improvisaties.