Concertserie Muziek in Beeld

Posted in Concerten, Workshops en presentaties

TheHagueStringTrio

The Hague String Trio

De kunstconcertserie Muziek in Beeld organiseerde QEM in de eerste helft van 2012. Voor de concerten werd een opbouw gekozen van een solist, duo, trio en tot slot een kwartet. Parallel aan de concerten heeft Rob van den Broek een educatief programma opgesteld in samenwerking met RSG Levant. Het programma “Muziek in beeld” bestond uit workshops muziekbeleving. Niet het mooi of lelijk vinden was de vraag, maar daar “andere handen en voeten” aan weten te geven. Leerlingen kregen 6 lessen over muziek en beeldende kunst. In de laatste lessen gingen leerlingen aan de slag om met zelfgemaakte foto’s de concertmuziek te verbeelden. Een deel van deze foto’s werden gepresenteerd tijdens het concert. Professionele fotografen exposeerden tijdens de concertmiddagen hun werk. Het programma:

Zondag 29 januari 2012   Pamela Smits         klassiek
 Zondag 26 februari 2012 Duo Macondo           latin
 Zondag 25 maart 2012 The Hague String Trio         klassiek
 Zaterdag 21 april 2012  Weidler kwartet           klassiek

Fotografen die werk exposeerden bij “Muziek in Beeld” waren: Jo Wetzels, Truus Visser, Annette van Beek en Josette Alkema.