Zaterdagavond 28 mei 2016 was er een schitterend concert in de Verbeelding Zeewolde. Met twee geweldige musici, Arnold Marinissen (componist en slagwerker) en Katharina Gross op cello. Met muziek die gemaakt is voor de verbeelding en dus helemaal voor paviljoen De Verbeelding.

Inspiratiebron om juist dit concert te organiseren is het werk van de kunstenares Ninette Koning dat gedurende de maanden mei en juni in de Verbeelding wordt geƫxposeerd. De overeenkomst tussen beide kunstvormen is het minimalisme.

In de week voorafgaand aan het concert heb ik een tweetal beeldende workshops gegeven aan 2 kleuterklassen van OBS de Wetering. Arnold en Katharina hebben samen met mij deze workshops afgesloten met een muzikale workshop.