Namen blijven 2014

Posted in Agenda, Kunst & vormgeving, Workshops en presentaties

Ritueelbegeleiders Almere organiseert op 1 november 2014 voor de tweede maal het herinnerings- en herdenkingsevenement Namen Blijven.

Namen Blijven vindt opnieuw plaats in het Vroege Vogelbos in Almere Haven en heeft ook nu weer de vorm van een wandeling door dit met spots, fakkels, kaarsen en vuurkorven verlichte bos, waarbij de bezoekers onderweg diverse elementen krijgen aangeboden dit uitnodigen tot het actief stilstaan bij hun overleden dierbaren. De bezoekers besluiten zelf óf zij actief aan één of meerdere onderdelen willen meedoen, en zo ja welke.

Voor dit gebeuren is door Rob een ritueel ontwikkeld “De Naam wordt licht”. Vanuit mijn eigen ervaring was de naam van mijn overleden zoon jaren te zwaar, door deze ceremonie is hij op twee manieren licht geworden: door het maken weer verbinding maken en fysiek lichter worden, door hem aan te steken nieuw licht te zien.

Op 5 oktober is de  de kick-off geweest in de aula van het uitvaartcentrum van Monuta aan de Kalenderweg 3,  1335 GR Almere Buiten.