One Sky One World

Posted in Agenda, Concerten, Kunst & vormgeving

Het project One Sky One World is een groot succes geweest. Twee dagen met totaal 100 enthousiaste bezoekers en aansluitend de week daarna 12 workshops “Klappen doe je met twee handen” met 12 basisschoolklassen 7-8 met in totaal 275 kinderen. Met dank aan Yuko Ogino, Miranda Driessen, Naomi Sato en Sonja Rosing.

flyer one sky one world scan

Vanuit de vriendschap van Yuko Ogino en Rob van den Broek is dit project ontstaan en gegroeid wat het nu is. Een breed programma met verschillende componenten en artiesten, waarbij  de verschillende tradities en stijlen elkaar aanvullen en versterken. Niet de verschillen tellen, de verbinding en de wil met elkaar mooie dingen te doen en maken overbruggen de twee werelden.

Er is deze dagen een originele Japanse theeceremonie, met als decor een  prachtig kunstwerk van Sonja Rosing.

• Yuko en Rob exposeren met een aantal nieuwe gecombineerde kunstwerken: traditionele jelly sweeties geplaatst in en om werken van Rob, Rob heeft zijn nieuwe werken allemaal laten inspireren door het werk van Yuko.
  • Sonja Rosing toont schilderijen, kijkdozen en een installatie. Een schitterende verbinding voor het hele programma.
  • Heel bijzonder is de muzikale inbreng van Miranda Driessen en Naomi Sato, een aantal Gregoriaanse liederen begeleid door een traditioneel Japans instrument, de Sho in een improvisatie.
  • Yuko is naast kunstenaar, ook pianiste en muziektherapeute. Zij improviseert op de vleugel solo en daarna samen met Miranda en Naomi.

Dit project is tot stand gekomen met medewerking van stichting De Verbeelding, de Cultuurmakelaar Zeewolde, Kunstenaarsvereniging Flevoland, stichting QEM en financieel mede mogelijk gemaakt door het Prins Bernhard Cultuurfonds Flevoland.

Special thanks to Mr. Hiroya Fujii for his outstanding support in Yuko and Takashi’s Kimono wear.

Mr.Hiroya Fujii is traditional kimono designers and dyers textile work by original color and dyeing technique .

The Shibori tie-dyeing and drawing combines Yuzen dyeing of traditional arts and create in Kyoto.

Dit project wordt 2 keer uitgevoerd in paviljoen de Verbeelding in Zeewolde op zaterdagavond 16 januari om 20.00 u en op zondagmiddag 17 januari 2016 om 15.00 u.

Reserveren voor het programma One Sky, One World kan via reserveren@robvdbroek.nl  (graag vermelden voor welke voorstelling!!)

Toegangsprijs: € 7,50

In de week aansluitend op deze dagen, vinden in samenwerking met Marina van Arendonk, Cultuurmakelaar van Zeewolde en stichting de Verbeelding  10 workshops plaats voor kinderen van het basis en voortgezet onderwijs uit Zeewolde geïnspireerd door de exposities van Sonja, Rob en Yuko. Het thema is: “Klappen doe je met twee handen”.

Voor het volledige programma:

Programma one sky one world 16 en 17 jan 2016