Concertserie In De Volle Breedte

Posted in Concerten, Workshops en presentaties

Sacha Janzee

QEM organiseerde in 2011 de concertserie In De Volle Breedte in De Verbeelding   Klassieke muziek was het leidende genre, daarnaast waren latin, gipsy en jazz de drie belangrijkste muziekstijlen. Naast muziek was er veel ruimte voor kunst. Voorafgaand aan het concert verzorgde een professioneel kunstenaar een workshop op RSG Levant met de muziek van het betreffende concert als thema. Het resultaat van de workshops werd het materiaal waarmee de kunstenaar een uniek kunstwerk maakte. Dit werk werd geëxposeerd en toegelicht tijdens het concert. De betreffende kunstenaar exposeerde daarnaast ander eigen werk.  De optredende ensembles:

9 januari    Anton Goudsmit met Ploctones  jazz
6 februari     Ralph Rousseau Meulenbroeks    klassiek
13 maart    Shtetl Band Amsterdam    klezmer
10 april       Rebelectric Quartet            modern klassiek
28 augustus    Apollo ensemble    klassiek
25 september   Trio Charivary       latin/gipsy
30 oktober    Vespucci Quartet    klassiek
27 november   Gitaarduo Z.O.O.       licht klassiek
18 december     Joost van Oldenbeek  jazz

Ninette Koning

De deelnemende kunstenaars van “In de volle breedte” waren: Rob van den Broek, Ninette Koning, Clara van den Hout, Sacha Janzee, Marisja van Weegberg, Gonny Geurts, Willem Hoogeveen en Jannet Kunst.

Marisja van Weegberg